Strategisch samenwerken

Een samenwerking met SOS Kinderdorpen is gebaseerd op een value fit. Samen met onze bedrijfspartners formuleren wij een meerjarenbeleid voor maatschappelijk betrokken ondernemen dat aansluit op onze gezamenlijke doelstellingen en waarden. Deze samenwerking levert een positief rendement op voor de SOS kinderen, maar ook voor de marketingdoelen, medewerkersbetrokkenheid en het imago van het bedrijf.

Onze bedrijfspartners

Veel bedrijven kozen al voor een samenwerking met SOS Kinderdorpen. Dankzij hun hulp kunnen wij ons werk voor kinderen over de hele wereld voortzetten.

100% Nl bedrijfs partner SOS Kinderdorpen

Met 100%NL Magazine hebben we naast een mooie mediapartner ook toegang tot een heel interessant netwerk. Het magazine heeft ruim 125 A-merken aan zich verbonden en streeft ernaar om deze met ludieke acties aan elkaar te verbinden.

Action bedrijven partner goed doel

Als onderdeel van het Action Social Responsibility beleid steunt Action ons werk. Het bedrijf betrekt haar medewerkers op een mooie manier. Namens alle kantoormedewerkers in Europa worden kinderen in Europa geholpen. Daarnaast sponsoren alle Action-winkels en de teams van de distributiecentra een kind uit een kinderdorp in Azië. Hierdoor kunnen 1.700 SOS kinderen opgroeien in een liefdevolle familie.

Met het a Home for a Home project gaat Heimstaden in verschillende landen samenwerken en kennisdelen om een veilig thuis te creëren voor kinderen en hun families. Voor iedere woning die Heimstaden bezit, doneert de van oorsprong Scandinavische woningverhuurder bovendien 100 euro per jaar aan het werk van SOS Kinderdorpen. In het eerste jaar alleen al ondersteunt Heimstaden meer dan dertig verschillende SOS-initiatieven in negentien landen. Het gaat daarbij onder andere om programma’s voor het versterken van kwetsbare families om te voorkomen dat deze uiteen vallen, voor de (tijdelijke) opvang van kinderen in een familiesetting en voor het vergroten van werkgelegenheid onder jongeren, zodat ze een zelfredzaam bestaan kunnen opbouwen.

Het eten van chocolade geeft een gelukkig gevoel. Maar wat als je geluk kunt delen met iemand die dit hard nodig heeft? Met die gedachte is Australian een samenwerking gestart met SOS Kinderdorpen. Met de aankoop van een chocoladereep, genaamd Snapper, wordt er namens de consument een bijdrage geleverd aan SOS Kinderdorpen. Chocolade met een extra portie geluk.

Sinds 2012 werken wij samen met Dr. Oetker. Bij het van oorsprong Duitse familiebedrijf  zitten familiewaarden in het DNA van de organisatie. Deze waarden staan ook aan de basis van de  samenwerking met SOS Kinderdorpen onder de noemer: Familie, ons mooiste recept.

Als expert op het gebied van woonaccessoires weet Dijk Natural Collections net als wij hoe belangrijk het is dat je huis ook echt een thuis is. Daarbij speelt de liefde en veiligheid van je familie een hele grote rol. Om die reden heeft Dijk Natural Collections besloten om onze projecten in Tsjaad, een van de armste landen er wereld, te steunen. Wij zijn ontzettend blij met deze mooie samenwerking.

Lego partner kinderen helpen wereldwijd

LEGO biedt SOS Kinderdorpen de mogelijkheid om donateurs te werven. “We hebben ervoor gekozen om SOS een plek op de LEGO beurs te geven omdat het een goed doel is wat aansluit bij de doelgroep en vanwege de samenwerking die LEGO Denemarken met SOS heeft. Het idee dat tijdens het eerste gesprek naar boven kwam sprak ons aan en het verdere verloop heeft geleid tot een leuk concept wat denk ik bij de bezoekers ook als positief ervaren is.”

In 2017 hebben wij AkzoNobel als global partner aan ons internationale jeugdwerkgelegenheidsprogramma YouthCan! Mogen verbinden. Met het Let’s Colour initiatief zetten honderden AkzoNobel werknemers in Latijns-Amerika, Azië, Afrika en Europa zich vrijwillig en met succes in om de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt te vergroten door schildrentrainingen en/of trainingen in algemene vaardigheden te geven, en de leefomgeving van deze mensen en hun gemeenschappen te renoveren.


Tien jaar geleden stond Deutsche Post DHL aan de basis van YouthCan! Met directe betrokkenheid bij het programma gaven zij de invulling van partnerschap een nieuwe dimensie. Naast de directe bijdrage van lokale DHL medewerkers aan het internationale jeugdwerkgelegenheidsprogramma, werken wij ook nationaal geregeld samen. Bijvoorbeeld voor Aan de Bak dag, waarbij zij om niet de pakketten op de deelnemende Buitenschoolse Opvang locaties bezorgden.


Enthousiast? Ik ga graag met je in gesprek om de mogelijkheden voor een samenwerking te inventariseren.

Relatiemanager Partnerships
donate@soskinderdorpen.nl

T 020 51 21 692
M 06 46 22 16 02

Geef kinderen een sterke familie

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.