Skip to main content

Word jij onderdeel van de SOS familie?

Werken voor SOS betekent werken in een team bevlogen en gedreven medewerkers met een groot hart voor de missie: kinderen een liefdevol thuis geven.

SOS biedt een baan in een dynamische omgeving binnen een internationale organisatie met veel kansen om je te ontwikkelen. Onze voornaamste focus is online en dankzij onze agile werkwijze kunnen we snel inspelen op de nieuwste ontwikkelingen. 

Familie is je basis. 153 miljoen kinderen over de hele wereld zijn één of beide ouders verloren. SOS Kinderdorpen zorgt ervoor dat deze kinderen in een liefdevolle familie kunnen opgroeien. Dit wordt gedaan door het versterken van kwetsbare families, zodat zij beter voor hun kinderen kunnen zorgen en door kinderen zonder een familie een liefdevol thuis te geven in een SOS familie. Zo kunnen kinderen opgroeien tot zelfstandige volwassenen en die verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en voor anderen. Wat een kind leert, geeft een kind door.

Vanwege het toenemend belang van online fondsenwerving binnen de organisatie zijn wij voor het team werving op zoek naar een enthousiaste:

Online Fondsenwerver/Marketeer (0,8 - 1,0 FTE)

Als Online Fondsenwerver werf je in samenwerking met het team particuliere donateurs. Hiervoor denk je strategisch mee over de inzet van onze online kanalen en weet je dat door te vertalen naar campagnes en activiteiten. Campagnes kun je end-to-end oppakken en je stuurt op basis van resultaten tijdig bij.

Je werkt in een agile team bestaande uit 7 collega’s met expertise in fondsenwerving, online en communicatie. Je brengt je kennis en ervaring in op het gebied van online en denkt mee over de inzet van nieuwe, innovatieve wervingstechnieken om de fondsenwervende doelstellingen te behalen.

Verantwoordelijkheden en taken

  • Ontwikkelen, testen en uitvoeren van online campagnes.
  • Ontwikkelen, testen en optimaliseren van landingspagina's.
  • Bijdragen aan de optimalisatie van bestaande campagnes op basis van analyse van de behaalde resultaten.
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van interne kennis op het gebied van online marketing en fondsenwerving.
  • Ontwikkelen en professionaliseren van nieuwe kanalen voor werving.
  • Onderhouden van contacten met online leveranciers en consultants.
  • In de meest breedste zin van het woord bijdragen aan het teamresulaat van team werving.

Opleiding en profiel

  • HBO werk -en denkniveau met minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je kunt goed samenwerken en gaat voor het teambelang
  • Je bent analytisch en resultaatgericht.
  • Kennis van en ervaring met SEA, Facebook advertising en Google Analytics is een must
  • Kennis van en ervaring met SEO, diverse CMS systemen, conversieoptimalisatie en A/B-testen is een pré
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Sollicitaties

Heb jij affiniteit met het werk van SOS Kinderdorpen en voldoe je aan het profiel? Reageer dan voor 5 maart a.s. via ons online sollicitatieformulier. Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Jaimy Hauth (HR Adviseur) via hr@soskinderdorpen.nl of 020-4080190.

Solliciteer nu

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.