Strategisch samenwerken

Een samenwerking is gebaseerd op een value fit. Samen met onze bedrijfspartners formuleren wij een meerjarig beleid voor maatschappelijk betrokken ondernemen wat aansluit op onze gezamenlijke doelstellingen en waarden. Deze samenwerking levert een positief rendement op voor de SOS kinderen, maar ook voor de marketingdoelen, medewerkersbetrokkenheid en het imago van jullie bedrijf.

Onze bedrijfspartners

Veel bedrijven kozen al voor een samenwerking met ons. Dankzij hun hulp kunnen wij ons werk voor kinderen over de hele wereld voortzetten.


Met hun eigen foundation zet BrandLoyalty zich in voor educatie programma’s voor kinderen in ontwikkelingslanden. Sinds 2013 steunen zij diverse SOS programma’s. In Oeganda droeg BrandLoyalty bij aan de bouw van een SOS basisschool en ondersteunde het een project om de kwaliteit van lokale scholen te verbeteren.

Met 100%NL Magazine hebben we naast een mooie mediapartner ook toegang tot een heel interessant netwerk. Het magazine heeft ruim 125 A-merken aan zich verbonden en streeft ernaar om deze met ludieke acties aan elkaar te verbinden. 
 

Tijdens Tour de Marel zet het personeel van Marel zich in voor SOS Kinderdorpen. Met dit jaarlijks terugkerend wereldwijde evenement wordt geld ingezameld dat voor 100% ten goede komt aan educatieprojecten in Yamoussoukro, Ivoorkust. Zo’n 500 Marel-medewerkers nemen tijdens Tour de Marel deel aan diverse sportieve activiteiten.



“Koninklijke Auping vindt dat ieder kind een bed verdient om in te dromen" Aldus Aart Roos, CEO Auping. Vanuit dat gedachtegoed steunt het familiebedrijf het werk van SOS Kinderdorpen. De beddenfabrikant initieert verschillende acties.

Kledingretailer C&A organiseert jaarlijks een consumentenactie ten bate van SOS Kinderdorpen. De acties variëren van een kledinginzamelingsactie, het activeren van scholen  tot een donatie per verkochte giftcard. De link is logisch, gezien het familiebedrijf de familiewaarden hoog in het vaandel heeft.

Sinds 2012 werken wij samen met Dr. Oetker. Bij het van oorsprong Duitse familiebedrijf  zitten familiewaarden in het DNA van de organisatie. Deze waarden staan ook aan de basis van de  samenwerking met SOS Kinderdorpen onder de noemer: Familie, ons mooiste recept.




Een samenwerking uit liefde voor families. Sinds februari 2014 werken Prénatal en SOS Kinderdorpen samen. Op de 9 maandenbeurs werd onze samenwerking wereldkundig gemaakt. Sindsdien slaan we de handen ineen om acties te initiëren zodat we nog meer kinderen een liefdevol thuis te geven in een van de SOS projecten.

Via het internationale programma Supporting Life ondersteunde Danone verschillende SOS programma's wereldwijd. Daarbij zette de organisatie haar kennis uit de verschillende divisies in. Zo kwam de Danone-missie 'Bringing health through food to as many people as possible'  tot leven.  

Wat betreft doelgroep komen ICI PARIS XL en SOS Kinderdorpen veel overeen. We werken dan ook graag samen en organiseren jaarlijks verschillende win-win acties.


LEGO biedt SOS Kinderdorpen de mogelijkheid om donateurs te werven. "We hebben ervoor gekozen om SOS een plek op de LEGO beurs te geven omdat het een goed doel is wat aansluit bij de doelgroep en vanwege de samenwerking die LEGO Denemarken met SOS heeft. Het idee dat tijdens het eerste gesprek naar boven kwam sprak ons aan en het verdere verloop heeft geleid tot een leuk concept wat denk ik bij de bezoekers ook als positief ervaren is."

Drukbedrijf.nl steunt SOS Kinderdorpen
“Als snelgroeiend bedrijf vinden wij het belangrijk om ook maatschappelijk ons steentje bij te dragen. Wij leveren hoogwaardig drukwerk aan SOS Kinderdorpen om hen te helpen hun kosten zo laag mogelijk te houden. Alle beetjes helpen om te garanderen dat alle kinderen op aarde veilig en liefdevol kunnen opgroeien. Door middel van drukwerk stellen wij SOS Kinderdorpen in de gelegenheid aandacht te vragen voor het belangrijke werk dat ze doen. Daar werken wij graag aan mee. ”


In 2010 hebben we onze jarenlange samenwerking met de KNVB geïntensiveerd via het programma WorldCoaches Zuid-Afrika. Het WK van 2010 grepen we aan om aandacht te vragen voor de lokale problematiek en samen fondsen te werven voor dit programma voor jongeren in de townships

Persoonlijk contact

 

Leonie Ruiter SOS KinderdorpenEnthousiast? Ik ga graag met je in gesprek om de mogelijkheden voor een samenwerking te inventariseren.

Leonie Ruiter

Corporate partnerships manager
leonie@soskinderdorpen.nl

T 020 51 21 681
M 06 46 10 49 63

SOS Kinderdorpen en de Postcode LoterijSOS Kinderdorpen en CBF KeurmerkSOS Kinderdorpen en ANBI 
 
Giro: 2280
Iban: NL90INGB0000002280 

Disclaimer   Privacy en cookies
Volg ons via   Facebook Twitter Youtube  Pinterest

/* pageName= Strategisch samenwerken pagePrefix= breadCrumb=Help mee / Steun als partner / Doneren als Bedrijf / Strategisch samenwerken mainDomain=sos-kinderdorpen.nl langIdentifier=NL:nl,nl */