Skip to main content

Internationale partners

marriott-220.pngMarriott International is een betrokken partner van SOS Kinderdorpen. Onder de naam ‘World of Opportunity’ worden er in de 18 landen waar we samenwerken acties op gezet. De hotel keten biedt onder meer aan SOS jongeren opleidingsmogelijkheden en stageplekken in haar vetegingen.

Daarnaast betrekt Marriott International ook haar klanten bij onze partnership. Rondom het thema ‘You Eat, We Give’ organiseerde Marriott een Europese campagne. In de campagneperiode ging van elke lunch/diner in een Marriott restaurant €1 naar SOS Kinderdorpen.

Bij evenementen en diners van SOS Kinderdorpen biedt de hotelketen waar mogelijk gratis vergaderruimte, accommodatie en catering. Een waardevolle bijdrage waardoor wij ons kostenpercentage zo laag mogelijk kunnen houden.

marriot-350.jpg

Internationale partners SOS

Dr. Oetker

In 15 landen is er een samenwerking tussen Dr. Oetker en SOS Kinderdorpen. Per land wordt er invulling gegeven aan de samenwerking waarbij onze gemeenschappelijke familiewaarden steeds aan de basis staat van acties en evenementen.

 

droetker-220.png

Dr. Oetker steunt SOS Kinderdorpen financieel bij het bereiken van de missie en draagt onder andere bij aan de renovatie van de keukens van SOS familiehuizen, de bouw van familiehuizen en de dagelijkse kosten van het levensonderhoud van de SOS kinderen. De acties die we met Dr. Oetker initieren in de verschillende landen lopen uit een van kookboeken, cause related marketing campagnes, Facebook promoties en de betrokkenheid van hun medewerkers.

droetker-300.jpg

Kijk voor inspiratie op de website Familie ons beste recept

stippellijn-grijs-horizontaal_1.png

Allen & Overy

Als onderdeel van onze internationale samenwerking biedt het wereldwijde advocatenkantoor Allen & Overy ons gratis internationaal juridisch advies. Daarnaast zetten A&O medewerkers zich op lokaal niveau in voor SOS organisaties door in de familieversterkende programma’s voorlichting te geven over mensenrechten en de rechten van het kind.

 

allenovery-220.png

Allen & Overy voor SOS Kinderdorpen

Chevrolet

Chevrolet vierde haar 100-jarig bestaan met SOS Kinderdorpen. In het kader van een Europees partnerschap met SOS Kinderdorpen doneerde Chevrolet Europe honderd auto’s. De donatie is bedoeld om de mobiliteit te bevorderen van de kinderen die aan de zorgen van SOS Kinderdorpen zijn toevertrouwd, en van de medewerkers. De twee Chevrolets voor SOS Kinderdorpen Nederland werden overhandigd aan ambassadeur Hans van Breukelen.

 

chevrolet-220.png

 

"Het ter beschikking stellen van auto’s is een uitstekende manier voor ons om als autofabrikant SOS te helpen. Wij hopen dat de auto’s het dagelijkse leven van de kinderen en hun verzorgers kunnen verbeteren," zei Ronald Dubbelman, Algemeen Directeur van Chevrolet Nederland. "We zijn er trots op een onafhankelijke organisatie te kunnen ondersteunen van het statuur, de inzet en de toewijding zoals SOS die demonstreert in zowel hun dagelijks werk als bij hun hulpprogramma’s."

chevrolet-hans-300.jpg

Chevrolet voor SOS Kinderdorpen

ESPRIT

Met de BIG BANG campagne en 3 miljoen trommelslagen door haar klanten vroeg Esprit in 2010 overal ter wereld aandacht voor het werk van SOS Kinderdorpen. Een week lang waren er allerlei festiviteiten in de Esprit Stores. Zodoende hoopte Esprit het doel van 3 miljoen trommelslagen te bereiken. Dit doel realiseerde zij en daarmee doneerde Esprit een extra bedrag van €500.000 aan SOS Kinderdorpen in India.

 

esprit-220.png

bigbang-406.jpg

stippellijn-grijs-horizontaal_1.png

DHL

Met het internationale programma ‘Go Teach’ wil Deutsche Post DHL SOS jongeren helpen om zo hun  kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren. Het succes van onze samenwerking is grotendeels te danken aan de inzet van DHL werknemers wereldwijd die hun tijd inzetten om kwetsbare jongeren in de leeftijd 15-25 te helpen bij het nemen van hun eerste stappen op de arbeidsmarkt.

 

deutschepostdhl-220.png

De medewerkers van DHL mentoren de SOS jongeren en het organiseren verscheidene op maat gemaakte loopbaanontwikkelingsactiviteiten die concrete  resultaten opleveren. Daarnaast draagt de organisatie financieel bij  aan de missie van SOS Kinderdorpen om ieder kind op te laten groeien in een liefdevolle familie.

Lees op de site van Deutsche Post DHL meer over onze samenwerking.

Persoonlijk contact

Lone-wit-kader-252-transparant.png

Enthousiast? Ik ga graag met je in gesprek om de mogelijkheden voor een samenwerking te inventariseren.

Lone van der Wal

Medewerker relatiebeheer
& bijzondere giften
lone@soskinderdorpen.nl
T 020 51 21 692