Lees het jaarverslag 2015

Een liefdevol en veilig thuis in een familie voor ieder kind. Dat is wat we met ons werk willen bereiken. In ons Jaarverslag 2015 lees je wat we het afgelopen jaar, mede dankzij de steun van onze donateurs, hebben bereikt voor de kinderen en families in onze programma’s wereldwijd. Daarnaast geven we de verantwoording van onze inkomsten en uitgaven en benoemen we de belangrijke leerpunten en uitdagingen waar we als organisatie voor staan.

jaarverslag 2015Een greep uit onze programma's in 2015
Het jaar kende verschillende bijzondere en mooie ontwikkelingen. Zo opende het kinderdorp Yamassoukro in Ivoorkust haar deuren, kregen we door een gift van het Ministerie van Buitenlandse Zaken groen licht voor ons programma The Next Economy waarin we de komende drie jaar 4.200 jongeren in Mali, Nigeria, en Somalië zullen steunen door hen te helpen aan een baan én startte SOS Kinderdorpen Nederland haar 50-jarig jubileum, een jaar waarin we verschillende evenementen en acties organiseerden om ons verhaal te vertellen en om donateurs te bedanken voor uw steun.

Vluchtelingencrisis
2015 werd in Europa vooral gekenmerkt door de vluchtelingencrisis. De voortslepende burgeroorlog in Syrië en andere landen in die regio hebben geleid tot een ongekende vluchtelingenstroom. Meer dan 1 miljoen mensen zijn in Europa op de vlucht, een groot deel van hen zijn kinderen. Met de hele federatie hebben we in meer dan 10 landen, directe noodhulp kunnen bieden. Zo zorgden wij in Syrië en de omringende landen voor tijdelijke opvangcentra , kindvriendelijke ruimtes, voedselpakketten, kleding en medicijnen.

Resultaat in cijfers
In totaal hebben we 81.800 kinderen een liefdevol en veilig thuis kunnen geven in onze kinderdorpen en ondersteunden we maar liefst 316.400 kinderen met onze familieversterkende programma’s.

Bekijk het SOS Kinderdorpen jaarverslag over 2015

Veel leesplezier.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je meer nieuws van SOS Kinderdorpen ontvangen? Meld je dan direct aan voor onze nieuwsbrief.

Ja, ik meld me aan

SOS Kinderdorpen en de Postcode LoterijSOS Kinderdorpen en CBF KeurmerkSOS Kinderdorpen en ANBI

Giro: 2280
Iban: NL90INGB0000002280