Innovatief online donatieplatform gelanceerd door SOS Kinderdorpen

10 augustus 2010 - Vandaag lanceert SOS Kinderdorpen een uniek social media platform: SOSR (www.sosr.nl). Op SOSR worden gebruikers uitgenodigd om gunsten aan te bieden en te kopen voor een vast bedrag van vijf euro.

Het concept is ontworpen om een jongere doelgroep te bereiken en hen op pro-actieve manier te betrekken bij onze organisatie. Doel van het platform is om fondsen te werven en interactie met de achterban te stimuleren. Tevens biedt SOSR de mogelijkheid om door middel van het inzetten van eigen talent en creativiteit een bijdrage te leveren aan SOS Kinderdorpen. Via sociale media kan men de betrokkenheid direct aan (online) vrienden laten zien.


SOSR heeft een ‘marktplaatsachtige’ werking: bezoekers kunnen gunsten aanbieden en afnemen. Posts op het platform zijn praktisch of nuttig, maar bovenal ludiek. De aanbieder kiest zelf of de opbrengst van zijn gunst voor 100% of 10% ten goede komt aan de internationale kinderhulporganisatie.

Marcel Beerthuizen, algemeen directeur SOS Kinderdorpen: “Er wordt in de sector wel eens getwijfeld aan de betrokkenheid en geefbereidheid van jonge mensen. Jongeren reageren niet op de traditionele middelen als direct mail, maar zij willen zich wel degelijk inzetten voor een goed doel. Met dit platform bieden wij hen de mogelijkheid om in hun eigen sociale omgeving op een creatieve manier bij te dragen aan onze doelstellingen. Met SOSR willen we niet alleen een sympathiek platform neerzetten om een jongere doelgroep bekend te maken met ons werk, maar streven we er ook naar om anderhalf miljoen euro in te zamelen voor de bouw van een nieuw SOS kinderdorp.”

SOSR is ontwikkeld door concept & productie-bureau DPPLR. Daniel Dow, creative director DPPLR: “SOSR is opgezet met het doel om een jongere doelgroep (18-35) kennis te laten maken met een geheel nieuw concept van doneren. Sociale netwerken vormen voor een platform als SOSR een ideaal uithangbord. Positieve energie binnen groepen heeft een aanstekelijke werking, ook op sociale netwerken. Uiteindelijk hopen we dat dit leidt tot een verhoogd aantal unieke interactiemomenten tussen online vrienden. Het is bijzonder dat we daarmee geld kunnen genereren dat is bestemd voor een goed doel.”

Verschillende ambassadeurs van SOS Kinderdorpen hebben enthousiast hun medewerking aan het innovatieve initiatief SOSR toegezegd. Zo zal Jan Smit later deze maand een aantal exclusieve gunsten aanbieden en komen er meer spectaculaire ‘gunsten van bekende Nederlanders. Wat en wanneer is nog geheim en zal op Twitter bekend worden gemaakt.

CBF Voor goede doelenANBI

Giro: 2280
Iban: NL90INGB0000002280 

Disclaimer   Privacy en cookies
Volg ons via   Facebook Twitter Youtube Google+ Pinterest

---------------------------------------------------------------------------------------------- Tracking Code: Standard (Asynchronous) ----------------------------------------------------------------------------------------------