Jaarverslag 2008 online

17 april 2009 - Sinds deze maand is ons jaarverslag over 2008 gratis online te downloaden en voor iedereen die geïnteresseerd is toegankelijk.

In dit verslag vindt u alle informatie over de resultaten van ons werk en over hoe we fondsen werven en deze besteden. We vinden het belangrijk om hier eerlijk en open met u over te communiceren.

Wat hebben we onder andere gerealiseerd in 2008?
In 2008 hebben we met alle vrijwilligers, medewerkers en donateurs van SOS-Kinderdorpen Nederland weer aanzienlijk kunnen bijdragen aan onze missie om weeskinderen en verlaten kinderen te laten opgroeien in een liefdevol gezin. Een aantal resultaten:

• Met de 17,6 miljoen euro die wij in 2008 van onze Nederlandse donateurs en sponsors ontvingen, hebben we meebetaald aan 75 verschillende projecten over de hele wereld.
• De opening van het nieuwe SOS-kinderdorp Canchungo in Guinee-Bissau.
• De eerste steenlegging van het nieuwe kinderdorp Kumasi in Ghana.
• De opening van een centrum voor beroepsopleidingen in Bukavu, Congo.
• Ruim 250 vrijwilligers hebben zich ingezet voor ons werk door voorlichting te geven en fondsen te werven.
• Onze beschermvrouwe Prinses Margriet bezocht het SOS-kinderdorp Tianjin in China.
• Om ons draagvlak onder het Nederlandse publiek te vergroten, wisten we in totaal 2,2 miljoen euro aan free publicity te genereren.
• C&A deed een donatie van 250.000 euro en bezocht samen met ambassadeur Jan Smit een SOS-gezin in Roemenië.

Onze inspanningen hebben ook in 2008 weer wezenlijk bijgedragen aan de toekomst van kinderen die er vroeger helemaal alleen voor stonden. De kwalitatieve zorg van onze gezinsgeoriënteerde aanpak werkt. Dat tonen de voormalige SOS-kinderen die nu een zelfstandig bestaan hebben opgebouwd, met een baan en een eigen gezin en aan hun toekomst bouwen.

Meer weten? Bekijk de volgende pagina's:
Hoogtepunten uit 2008
Projecten uitgelicht
Verantwoording

Wilt u het Jaarverslag 2008 lezen?
Ons jaarverslag hebben wij met zorg en aandacht samengesteld om onze relaties zo goed mogelijk te informeren over ons werk. Om de kosten echter zo laag mogelijk te houden hebben wij het verslag in een kleine oplage gedrukt. Mocht u het verslag toch helemaal willen lezen dan kunt u het volledige Jaarverslag hier gratis downloaden en online lezen of zelf afdrukken.

CBF Voor goede doelenANBI

Giro: 2280
Iban: NL90INGB0000002280

Volg ons via   Facebook Twitter Youtube Google+ Pinterest